22GA212

Alhoewel de 212 in grote mate doet denken aan een 408, is de 212 toch echt een klasse hoger. De motor veranderd elektronisch van toerental in plaats van het overschakelen van de snaar tussen 2 motorpoelies zoals de 408 dat heeft.

Bovendien is de 212 voor zien van 3 stijlvolle groene tiptoetsen waarmee de gewenste snelheid kan worden geselecteerd. Verder kan de snelheid via 2 potentiemeters naast de armsteun worden afgeregeld. 

De 212 was in eerste instantie voorzien van een pootje dat de kap omhoog houdt, zoals te zien is bij het bruine model. Later werd deze constructie vervangen door 2 stroeve scharnieren die door hun eigen frictie de kap omhoog hielden. Deze constructie is toegepast bij het zwarte exemplaar.

 

Het euvel dat zich bij vele 212's voordoet is een defecte netschakelaar, deze zijn nog voldoende verkrijgbaar en daarmee is dit probleem makkelijk te verhelpen.

Bij beide 212's was de netschakelaar nog goed werkend en hoefde niet vervangen te worden.